__________INTRODUKTION__________

Dessa allmänna villkor gäller för dina köp på, och din användning av, webbsidan www.silvershoppen.se. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och SILVERSHOPPEN, Viacor AB org.nr 556830-9537. Genom att göra köp ifrån och använda denna webbsida så förbinder du dig till följande villkor. Vi ber dig därför att noga läsa igenom villkoren före du använder vår sida. Du bekräftar samtidigt att du läst igenom och godkänt vår Publicering & Integritetspolicy.

__________BEKRÄFTELSE__________

När vi har tagit emot en beställning av dig kommer vi att skicka en elektronisk bekräftelse till din email-adress som bekräftelse på ditt köp. Det är därför viktigt att du skriver in rätt email-adress när du gör en beställning. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för att underlätta eventuell framtida kontakt med vår kundtjänst. Bekräftelsen utgör också ditt kvitto på att du genomfört köpet.

__________FRAKT & LEVERANS__________

Vi har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar beroende på vilket fraktsätt Ni väljer.

SILVERSHOPPEN behandlar och levererar Er beställning så fort som möjligt. Under varje produkt står eventuell avvikande leveranstid. 

Varor beställda innan kl.14.00 på en vardag skickas samma dag. Beställer du efter kl 14.00 på en fredag eller under helgen skickas er beställning nästkommande arbetsdag.

Postnord har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar för mindre försändelser direkt till Er dörr. SILVERSHOPPEN kan ej hållas ansvarig vid leverans överskridande angivna 1-3 dagar. Angivna leveranstid kan ej förkortas genom kontakt till vår kundservice, vi gör alltid vårt yttersta för att hålla den kortast möjlig. Er beställning behandlas omgående efter den inkommit vårt system. SILVERSHOPPEN kan ej garantera att Er beställning är Er tillhanda dagen efter leverans då eventuella förseningar hos Postnord är en faktor vi ej kan påverka. (se mer under Force Majeure)

Kan SILVERSHOPPEN skicka mina order tillsammans?

Vi behandlar och levererar en stor mängd beställningar. Samtliga beställningar behandlas separat utifrån fakturanummer och kan därför ej skickas tillsammans. Vi på SILVERSHOPPEN ber Er därför att visa förståelse då vi ej har möjlighet att leta igenom beställningar för att kunna samfrakta dessa.

__________KÖP__________

Alla våra priser visas i svenska kronor och inklusive MOMS.

För att handla hos SILVERSHOPPEN på kredit ska du ha fyllt 18 år.

__________FÖRSÄNDELSEN & DITT ANSVAR__________

Samtliga försändelser från SILVERSHOPPEN skickas med Postnord inom Sverige. Om Er beställning mot förmodan ej kommer fram kontakta oss på e-mail kontakt@silvershoppen.se och besvara nödvändiga frågor för att vi ska kunna anmäla Er försändelse till Postnord. Reklamation av skadat emballage, felaktig vara eller utebliven leverans måste anmälas till Silvershoppen inom 7 dagar från att varan skickats från oss. Anmälningar inkomna efter denna tid kommer att utredas.

Observera att det är Ert ansvar att adress och användardata är uppdaterad och korrekt. Var noggrann med att både För- och Efternamn, Adress med Gata samt Lgh-/Husnummer stämmer överens med vad som står angivet på Er brevlåda/-inkast. SILVERSHOPPEN ansvarar ej vid fall där uppgifterna visar sig vara felaktiga och försändelsen returneras då till SILVERSHOPPEN. Vid händelse av detta kontaktar vi Er för ersättning gällande ytterligare fraktkostnad.

__________GARANTI__________

Produktgarantin omfattar endast ursprungliga fel som är fabrikationsrelaterade, det vill säga fel som fanns redan när varan levererades. Fel på grund av yttre påverkan omfattas inte av någon garanti.

Våra produkter är tillverkade för att leva upp till SILVERSHOPPENS höga kvalitetskrav. Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen 8. SILVERSHOPPEN ansvarar ej om den storlek Ni har beställt på ringar visar sig vara för stor eller för liten. För alla ringar som har tillverkats unikt för Er gäller varken Öppet Köp, ånger- eller bytesrätt. Om din vara har en defekt som är inom ramarna för att vara ett anspråk på garantin kan du kontakta vår kundservice genom att maila oss på kontakt@silvershoppen.se, för att gå vidare med ärendet. För att få snabbare hjälp med detta kan du inkludera denna information:

1.Beställningsnummer

2.Bilder på produkten samt dess skador, med varierande avstånd för att underlätta returprocessen i bedömningsstadiet.

SILVERSHOPPEN tillförsäkrar kunden att produkten håller lämplig standard för användbarhet, pålitlighet, och hållbarhet. SILVERSHOPPEN-garantin täcker inte:

1.Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand, vatten eller en naturkatastrof. (kontakt med vatten bör undvikas)

2.Fel eller skador som orsakats av felaktig användning, slarv (slag, bucklor, krosskador, slitageskador, repor etc) eller olyckor.

3.Fel eller skador som orsakats av oberättigad reparation eller modifiering av en tredje part, utan medgivande av SILVERSHOPPEN.

4.Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av normalt slitage och åldrande (t. ex. mindre repor, missfärgning av materialet, repor på ytan etc)

Om du har frågor angående garanti kan du alltid kontakta vår kundsupport på kontakt@silvershoppen.se.


__________EJ UPPHÄMTADE FÖRSÄNDELSER__________

Ni har 14 dagar på Er att hämta ut Ert paket hos närmaste ombud. Direkt när försändelsen når angiven adress skickas en avisering via sms alternativt post. Om Ni ej hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer vi debitera Er för omkostnader gällande returfrakt till oss, administrativa kostnader som detta medför samt ny fraktkostnad. Notera att outlösta paket inte är att jämställa med ångerrätt. Debiteringen för ej uthämtad försändelse är 350kr för frakt och hanteringskostnader. En faktura med beställningens ursprungliga summa tillsammans med dessa belopp skickas från SILVERSHOPPEN samma dag som en ej uthämtad försändelse registreras. Returer som skickas som postförskott eller efterkrav kommer inte att lösas ut.

Observera att tidsfristen om 14 dagars ångerrätt har löpt ut och Ni är enligt lag skyldig att erlägga betalning. Den nya fakturan har 10 dagars kredit varpå utebliven likvid omedelbart lämnas över till Svea Inkasso (556489-2924). När vi registrerat Er betalning kommer Er beställning att återigen levereras inom 1-5 arbetsdagar.

__________BYTEN & RETURER__________

Öppet köp

SILVERSHOPPEN har 14 dagar Öppet köp

Full återbetalning gäller under omständigheterna att produkten är oanvänd, tagg ska sitta kvar och i nyskick. Ni har rätten att byta mot annan produkt till samma pris, till lägre pris, eller få pengarna tillbaka. OBS fraktkostnaden återbetalas EJ. 

Vid fall då produkten är använd håller SILVERSHOPPEN rätten att besluta om att neka returen. Observera att öppet köp, retur samt byte ej gäller för produkter med tydlig personlig prägel som graverade produkter. Det gäller inte heller för vigsel- eller förlovningsringar då dessa tillverkats unikt för Er. Produkter med plombering (hygienartiklar) får ej ha bruten plombering. Vid bruten plombering gäller ej ånger- eller bytesrätt. (exempel på plomberade produkter är örhängen och piercingsmycken). Öppet köp gäller ej för produkterna Ringmått och Provringar. Öppet köp gäller ej för beställningsvaror som tillverkas unikt för dig. 

I samband med att du gör en retur är det din skyldighet att informera Klarna om detta så du undviker betalningspåminnelse. SILVERSHOPPEN ansvarar ej för eventuella påminnelseavgifter.

OBS! I samtliga fall så är du helt ansvarig för att varan kommer fram till oss och att den kommer fram oskadad. Var noga med emballeringen och vill du vara riktigt säker så skicka returen som rekommenderat brev eller postpaket. Vi ansvarar inte för returer som kommer bort under transport. 

Kampanj 3 för 2

Kampanjerbjudandet 3 för 2 är ett paketpris. Vill ni ångra köpet av en produkt, och den returnerade produkten är den billigaste, blir återbetalningen 0 kr. Vill ni ångra köpet av en produkt, och den returnerade produkten inte är den billigaste, blir återbetalningen mellanskillnaden mellan den billigaste och den dyraste, eftersom paketpriset gäller 3 för 2 produkter. Ni har rätt att ångra hela köpet och returnera alla produkter mot återbetalning av köp-beloppet. 

Pengarna tillbaka?

SILVERSHOPPEN har 14 dagar Öppet köp. Observera att öppet köp, retur samt byte ej gäller för graverade produkter och presentkort. Produkter med plombering (örhängen) får ej ha bruten plombering

I samband med att du gör en retur är det din skyldighet att informera Klarna om detta så du undviker betalningspåminnelse. SILVERSHOPPEN ansvarar ej för eventuella påminnelseavgifter. Betalning för frakt återbetalas EJ.

Byte

SILVERSHOPPEN har 14 dagar Öppet köp. Observera att öppet köp, retur samt byte ej gäller för graverade produkter, presentkort samt ringmått och provringar. Produkter med plombering (örhängen) får ej ha bruten plombering

I samband med att du gör en retur är det din skyldighet att informera Klarna om detta så du undviker betalningspåminnelse. SILVERSHOPPEN ansvarar ej för eventuella påminnelseavgifter. Betalning för frakt återbetalas EJ.

 Önskar du byta din produkt mot annan lägger du enkelt en ny beställning på hemsidan med det du önskar istället. Nytt porto/frakt tillkommer.

Önskar du endast byta storlek på din ring står vi för frakten vid ETT tillfälle. 

__________COOKIES__________

SILVERSHOPPEN använder cookies för att förbättra utseendet på vår hemsida, utbudet av produkter samt förbättra vår service till Er. Denna information används för att mäta trafik, köpflöde samt vad Ni som kund ser i vår butik. Om Ni ej önskar tillåta att sidor sparar cookies kan Ni ändra detta i Er browser under inställningar.

__________PRISGARANTI__________

SILVERSHOPPEN eftersträvar alltid att kunna erbjuda Er det lägsta priset på produkter. Vi har därför prisgaranti på samtliga produkter som saluförs på www.silvershoppen.se. Om Ni mot förmodan lyckas hitta samma vara till ett lägre pris hos annan aktör får ni köpa den för samma pris hos oss. För att detta skall gälla kräver det att Ni skickar e-mail till kontakt@silvershoppen.se. Vid fall då villkoren för denna prisgaranti ej uppfylls förbehåller vi oss rätten att avvisa denna begäran.

Villkor för SILVERSHOPPENs prisgaranti

(a) Prisgarantin gäller endast om varan är identisk med varan i jämförelse hos SILVERSHOPPEN. D.v.s. samma material, samma mått, samma vikt, samma karat, samma kvalitet osv.

(b) Prisgarantin gäller ej för varor köpta på ERBJUDANDE eller REA.

(c) Prisgarantin gäller endast om varan är köpt av ett företag med svenskt organisationsnummer.

(d) Prisgarantin gäller ej för auktioner.

(e) Prisgarantin gäller endast om en dokumentation kan uppvisas t.ex. en produktlänk till återförsäljare online, en katalog, reklam eller dylikt.

(f) Prisgarantin gäller endast då leveranstiden är samma som hos SILVERSHOPPEN.

(g) Prisgarantin gäller ej för använda/begagnade varor.

__________RESERVATION__________

SILVERSHOPPEN förbehåller sig rätten att utan vidare motivering häva en beställning. SILVERSHOPPEN reserverar sig för måttavvikelser på samtliga produkter med upp till 10%. (Om det står "bredd ca: 10 mm" är alltså felmarginalen på 1 mm) SILVERSHOPPEN reserverar sig för eventuella bild- och skrivfel på sidan, såsom fel i beskrivning, teknisk specifikation, priser samt prisjusteringar. Vid fall av felaktigt pris för en vara Ni beställt strävar vi efter att meddela Er detta och invänta Ert godkännande av korrigerat pris innan vi fortsätter med beställningen. SILVERSHOPPEN förbehåller sig rätten att av kund kräva pengar vid ett visande av för lågt felaktigt pris.

__________FORCE MAJEURE__________

SILVERSHOPPEN skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelse av avtal hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Org.nummer: 556830-9537